Przełącznik do ECU Taipan AIM HBS2 (Handle Bar Switch 2)
100,47 
(81,69  netto)
Kod producenta:
AIM-XE1HBS200
Ilość
Towar chwilowo niedostępny.
Zapytaj o dostępność

Zamówienia realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST. Standardowy koszt transportu przy przedpłacie wynosi 25zł. Przy zakupie powyżej 1000zł brutto i przedpłacie przesyłka GRATIS.

Koszt przesyłki pobraniowej uzależniony jest od kwoty pobrania.

Warunkie te nie dotyczą niektórych produktów: Evo Corse i MoTeC.

Przy zamówieniu bezpiecznych zbiorników ATL wymagana jest przedpłata. Przy zamówieniu produktów z gamy MoTeC wymagana jest przedpłata, a koszty transportu wynoszą 250zł netto (paczka lotniczna z UK). 

Transport felg:

przedpłata: gratis

Podziel się:
Ocena: 0 na 10 (opinii: 0) DODAJ OPINIĘ

AiM HBS2 (Handle Bar Switch 2) XE1HBS200 – zaawansowany przełącznik kierownicy do ECU Taipan / off-road ECUs

AiM HBS2 (Handle Bar Switch 2) to kompaktowy, wytrzymały przełącznik montowany na kierownicy, zaprojektowany jako rozszerzenie dla off-roadowych sterowników ECU AiM – przede wszystkim rodziny Taipan (w tym Taipan K i Taipan Y v2). Umożliwia bezpośrednie sterowanie kluczowymi funkcjami silnika i systemami wspomagającymi jazdę, bez odrywania rąk od kierownicy.

Dzięki 4 przyciskom i 11 zintegrowanym diodom LED HBS2 pełni rolę „centrum dowodzenia” na kierownicy – do zmiany map silnika, korekt paliwa, kontroli trakcji, launch control czy obsługi quickshiftera (na motocyklach wyposażonych fabrycznie w elektroniczny quickshift).

Zastosowanie

  • motocross, enduro, supermoto, off-road

  • motocykle wyposażone w ECU AiM Taipan (różne wersje, w tym Taipan K i Taipan Y v2)

  • użytkownicy, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad ustawieniami silnika z poziomu kierownicy

  • idealny dodatek do profesjonalnych instalacji AiM (ECU + logger / dash logger)

Kluczowe funkcje HBS2 (z ECU Taipan)

Przy współpracy z ECU Taipan HBS2 umożliwia m.in.:

  • Zarządzanie mapami silnika – wybór do 5 map (zapłonu/paliwa) w czasie jazdy, w zależności od przyczepności, typu odcinka czy stylu jazdy.

  • Fuel Trim / korekta paliwa – regulacja dawki paliwa dla niskich, średnich i wysokich obrotów (Low/Mid/High RPM), przydatna przy zmianie warunków, temperatury lub konfiguracji motocykla.

  • Kontrola trakcji (Traction Control) – zmiana poziomu TC „w locie”, bez sięgania do ECU czy komputera.

  • Launch Control – obsługa poziomów launch control z kierownicy, ułatwiająca powtarzalne i agresywne starty.

  • Quickshift – możliwość aktywacji / obsługi quickshiftera przy motocyklach wyposażonych fabrycznie w elektroniczny quickshift.

  • Zapamiętywanie ustawień przycisków – konfiguracja układu przycisków i logiki sterowania może być zachowana w systemie AiM.

Cechy konstrukcyjne

  • 4 przyciski + 11 diod LED – ergonomiczny układ do obsługi wielu funkcji w czasie jazdy.

  • Kompaktowe wymiary: ok. 43,2 × 27,1 × 38,0 mm – łatwy montaż na kierownicy, bez kolizji z klamkami czy osprzętem.

  • Niska waga: ok. 70 g – minimalne obciążenie kierownicy.

  • Wysoka odporność środowiskowa: stopień ochrony IP67 – zabezpieczenie przed wodą, błotem i kurzem, praca w trudnych warunkach off-road.

  • Materiał obudowy: tworzywo PA6 + 30% włókna szklanego + guma silikonowa – sztywna, odporna konstrukcja z elastycznymi elementami uszczelniającymi.

  • Złącze wodoodporne: 1× złącze JST 04T-JWPF-VSLE-S do komunikacji po magistrali CAN BUS (4 piny: GND, CAN High, CAN Low, +12V IN).

Kompatybilność i okablowanie

HBS2 jest przeznaczony jako rozszerzenie do off-roadowych ECU AiM, w szczególności:

  • ECU Taipan K – wymagany dodatkowy przewód: V02596160

  • ECU Taipan Y v2 – wymagany dodatkowy przewód: V02596140

Dzięki komunikacji po CAN BUS HBS2 może być zintegrowany z innymi urządzeniami AiM (np. loggerami / dash loggerami), co pozwala na centralne zarządzanie ustawieniami motocykla i logowanie danych z jednego systemu.

Dane techniczne – (HBS2 XE1HBS200)

  • Producent: AiM

  • Model: HBS2 (Handle Bar Switch 2)

  • Kod producenta / SKU: XE1HBS200

  • Przeznaczenie: przełącznik kierownicy – add-on do off-road ECU (Taipan i inne ECU AiM)

  • Ilość przycisków: 4

  • Ilość diod LED: 11

  • Interfejs: CAN BUS

  • Złącze: JST 04T-JWPF-VSLE-S, 4 piny (GND, CAN H, CAN L, +12V)

  • Zasilanie: +12 V IN

  • Wymiary: 43,2 × 27,1 × 38,0 mm

  • Waga: ok. 70 g

  • Klasa szczelności: IP67

  • Materiał obudowy: PA6 + 30% włókna szklanego + guma silikonowa

  • Montaż: na kierownicę motocykla (off-road / wyścigowe)

Dane ogólne HBS2 (XE1HBS200)

Parametr Wartość
Model HBS2 – Handle Bar Switch 2
Kod producenta                                                                XE1HBS200
Przeznaczenie Zaawansowany przełącznik na kierownicę – dodatek (add-on) do off-roadowych sterowników ECU AiM (głównie Taipan)
Typ urządzenia Przełącznik kierownicy zintegrowany z magistralą CAN BUS (off-road ECUs add-on)
Główne funkcje Zarządzanie mapami silnika (Map Management), korekta paliwa (Fuel Trim), regulacja launch control i traction control, zapamiętywanie ustawień przycisków, obsługa quickshiftera w motocyklach fabrycznie wyposażonych w elektroniczny quickshift
Liczba przycisków 4 przyciski (pushbuttons)
Liczba diod LED 11 zintegrowanych diod LED sygnalizujących tryby pracy i poziomy ustawień
Interfejs komunikacyjny Szyna CAN BUS (komunikacja z ECU Taipan i innymi urządzeniami AiM)
Napięcie zasilania 12 V (zasilanie z ECU / instalacji motocykla poprzez złącze CAN/power)
Stopień ochrony IP67 – pyło- i wodoszczelność (praca w ciężkich warunkach off-road)
Materiał obudowy PA6 + 30% włókna szklanego + guma silikonowa
Wymiary 43,2 × 27,1 × 38,0 mm
Masa ok. 70 g

 

Funkcje sterowania i integracja z ECU

Grupa Element Specyfikacja / opis
Zarządzanie mapami                                                                           Map selection                                                       Wybór do 5 map pracy silnika zapisanych w ECU (w zależności od konfiguracji Taipan) – zmiana map w czasie jazdy, bez odrywania rąk od kierownicy
Korekta paliwa Fuel Correction / Fuel Trim Korekta dawki paliwa dla niskich, średnich i wysokich obrotów (Low / Middle / High RPM) – możliwość szybkiego dostosowania mieszanki do warunków toru, temperatury i modyfikacji silnika
Launch control Launch control levels                                                                                           Zmiana poziomów launch control – ułatwia powtarzalne, agresywne starty (np. z bramek motocrossowych)
Traction control Traction control levels Regulacja poziomu kontroli trakcji bezpośrednio z kierownicy – dopasowanie przyczepności do typu nawierzchni
Quickshifter Quickshift management Możliwość obsługi quickshiftera za pomocą przycisku w motocyklach fabrycznie wyposażonych w elektroniczny quickshift – jeszcze szybsza zmiana biegów
Konfiguracja Buttons setting memorization Zapamiętywanie konfiguracji przycisków i przypisanych funkcji w oprogramowaniu AiM (ECU Taipan / Spark / Race Studio 3)

 

Złącza HBS2

Złącze Zastosowanie / opis
JST 04T-JWPF-VSLE-S (4-pin, hermetyczne)                                                                                                        Główne złącze HBS2 – wodoodporne złącze do komunikacji CAN BUS oraz zasilania (12 V) z ECU / wiązki pojazdu

Pinout złącza JST

JST 04T-JWPF-VSLE-S (CAN BUS + zasilanie HBS2)

Pin    Sygnał
1 GND (masa)
2 CAN HIGH
3 CAN LOW
4 +12 V IN (zasilanie HBS2)

 

Kompatybilne urządzenia AiM i akcesoria

Urządzenie / zestaw Kod / nazwa Opis zastosowania
ECU Taipan K XE1ECUTK0 Sterownik silnika plug & play dla motocrossu – do podłączenia HBS2 wymagany kabel CAN + EXT Power Taipan K (V02596160)
ECU Taipan Y v2 XE1ECUTYV2 Sterownik silnika Taipan Y v2 – do podłączenia HBS2 wymagany kabel V02596140 (CAN + zasilanie do szyny rozszerzeń)
CAN + EXT Power Taipan K cable V02596160 Przewód do podłączenia HBS2 i innych akcesoriów AiM do ECU Taipan K (magistrala CAN + zasilanie)
CAN + EXT Power Taipan Y v2 cable V02596140 Przewód do podłączenia HBS2 do ECU Taipan Y v2 (magistrala CAN + zasilanie)
CAN-BT Module + ECU AiM Harness X08CANBTM00                                    Moduł Bluetooth CAN do komunikacji bezprzewodowej z ECU Taipan (podgląd parametrów w aplikacji AiM SPARK) – współpracuje z HBS2 jako częścią systemu
UC Bridge XE1UCB000 Interfejs USB–CAN – wgrywanie map, aktualizacje firmware oraz konfiguracja strategii, którymi steruje HBS2

 

UC Bridge Tuner                                                                                                          

XE1UCBT00 Wersja z licencją tunera – pełna edycja map i strategii w ECU Taipan (mapy, TC, launch, fuel trim przypisane przyciskom HBS2)

 

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię
Produkty Polecane