ECU Taipan K (XE1ECUTK0) – sterownik Plug & Play do motocykli 2T KTM / Husqvarna / GasGas (MX 125/250 2024–2025)
ECU Taipan K to zaawansowany sterownik silnika Plug & Play zaprojektowany specjalnie do dwusuwowych motocykli off-road. Zastępuje fabryczne ECU w modelach KTM, Husqvarna i GasGas, oferując większą moc, lepszy moment obrotowy i płynniejszą reakcję na gaz, bez kompromisów w kwestii niezawodności. Dzięki nowoczesnemu 32-bitowemu rdzeniowi oraz precyzyjnemu sterowaniu zapłonem i dawką paliwa, Taipan K pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika na torze motocrossowym.
Sterownik dostarczany jest z wgranym bazowym mapowaniem przygotowanym dla konkretnego modelu motocykla – po montażu motocykl jest od razu gotowy do jazdy, a dalsze strojenie można przeprowadzić przy użyciu oprogramowania AiM (Spark) oraz interfejsów UC Bridge / UC Bridge Tuner.
Zastosowanie – kompatybilne motocykle
ECU Taipan K XE1ECUTK0 jest przeznaczony do motocykli 2T w specyfikacji cross / motocross:
KTM
Husqvarna
GasGas
(sterownik jest sprzedawany jako konkretny wariant Plug & Play – z wiązką i oprogramowaniem dopasowanym do wybranego modelu i rocznika).
Najważniejsze korzyści dla użytkownika
-
Więcej mocy i momentu obrotowego
Optymalizacja zapłonu i dawki paliwa w całym zakresie obrotów poprawia przyspieszenie, ciąg silnika i „ciągnięcie z dołu”, szczególnie od wyjścia z zakrętu.
-
Bardziej precyzyjne sterowanie silnikiem
Przy 20 000 obr./min Taipan K steruje zapłonem z dokładnością do 1/10 stopnia wału, co odpowiada ok. 0,8 µs – to poziom precyzji nieosiągalny dla wielu seryjnych ECU.
-
Plug & Play – bez przeróbek instalacji
Sterownik ma dedykowane złącza i obudowę dopasowaną do fabrycznego miejsca montażu – montaż polega na przełożeniu wtyczek z oryginalnego ECU.
-
Lepsza kontrola motocykla na torze
Obsługa strategii takich jak Quick Shift, Launch Control, sterowanie drugą wtryskiwką, sterowanie elektryczną pompą wody oraz możliwość kalibracji przepustnicy i zaworu wydechowego pozwalają dostroić motocykl do stylu jazdy i warunków na torze.
-
Wbudowany IMU – obliczanie pitch/roll
Zintegrowany czujnik ruchu (IMU) umożliwia przetwarzanie danych pochylenia i przechyłu motocykla, co może być wykorzystywane w zaawansowanych strategiach sterowania oraz analizie telemetrycznej. Gotowość do rozbudowy o dodatkowe czujniki i akcesoria AiM
-
Dodatkowe wejścia analogowe oraz magistrala CAN pozwalają podłączyć sensory ciśnienia, temperatury, logger AiM, liczniki / wyświetlacze i inne urządzenia z ekosystemu AiM.
Funkcje i możliwości ECU Taipan K
-
32-bitowy, szybki rdzeń obliczeniowy – płynna praca przy bardzo wysokich obrotach, brak „dziur” w charakterystyce mocy.
-
Zaawansowane mapowanie zapłonu i paliwa – przygotowane przez AiM mapy bazowe dla każdego modelu motocykla, możliwość późniejszego strojenia.
-
Obsługa drugiego wtryskiwacza – dedykowane wyjście cyfrowe low-side (1 A) umożliwia sterowanie dodatkową wtryskiwką.
-
2 wejścia analogowe 0–5 V (1 kHz każde) – do podłączenia zewnętrznych czujników (np. ciśnienie barometryczne, temperatura, ciśnienie w dolocie, itp.) lub wykorzystania jako wejście przełączników do masy.
-
Magistrala CAN – linia CAN dedykowana do kalibracji / komunikacji z oprogramowaniem i urządzeniami AiM.
-
Zarządzanie Quick Shift – możliwość współpracy z czujnikiem quickshiftera w celu skrócenia czasów zmiany biegów. Launch Control – lepsza trakcja i powtarzalne starty z bramki (funkcja zależna od konfiguracji i użytego osprzętu).
-
Kalibracja przepustnicy i zaworu wydechowego – dokładne dostrojenie pracy zaworu i reakcji na gaz.
-
Sterowanie elektryczną pompą wody (przez dodatkowe wyjście cyfrowe) – kontrola temperatury pracy silnika.
Dane techniczne ECU Taipan K (XE1ECUTK0)
-
Typ produktu: sterownik silnika Plug & Play do motocykli off-road 2T
-
Zastosowanie: motocross (MX), wybrane modele KTM / Husqvarna / GasGas 125/250 2T (MY 2024–2025)
-
Rdzeń obliczeniowy: 32-bitowy
-
Wejścia analogowe: 2 × 0–5 V, próbkowanie 1000 Hz każde; możliwość pracy jako wejście przełącznika do masy
-
Wyjścia cyfrowe:
-
1 × low-side driver (1 A) – np. druga wtryskiwka, pompa wody
-
dodatkowe wyjście cyfrowe do podłączenia akcesoriów
-
Szyna komunikacyjna: 1 × CAN bus do kalibracji / komunikacji
-
Pobór prądu: ok. 150 mA
-
Złącza:
-
1 × JST 04T-JWPF-VSLE-S
-
1 × JST 08R-JWPF-VSLE-D
-
1 × złącze męskie 64-pin
-
Obudowa: PA6 + 30% włókna szklanego, gumowa osłona z EPDM
-
Wymiary: ok. 112 × 100 × 40,8 mm
-
Waga: ok. 390 g
-
Klasa szczelności: IP67 – odporność na wodę i kurz, przystosowany do pracy w trudnych warunkach off-road
Zawartość zestawu
-
ECU AiM Taipan K – model XE1ECUTK0
-
Gumowa osłona / cover ochronny ECU
-
Mapowanie bazowe dopasowane do wybranego motocykla (ładowane fabrycznie)
Opcjonalne akcesoria (sprzedawane osobno)
Dla pełnego wykorzystania możliwości ECU Taipan K warto rozważyć:
-
AiM UC Bridge – interfejs do komunikacji ECU z komputerem i oprogramowaniem AiM Spark
-
AiM UC Bridge Tuner – rozszerzona wersja do zaawansowanego strojenia map
-
Quickshifter, dodatkowe czujniki ciśnienia / temperatury
-
Loggery i wyświetlacze AiM (np. MX, Strada itp.)
Dla kogo jest Taipan K?
Taipan K XE1ECUTK0 to idealne rozwiązanie dla:
-
Zawodników motocross szukających przewagi na starcie, lepszej kontroli trakcji i mocniejszego, ale przewidywalnego silnika.
-
Zaawansowanych amatorów, którzy chcą przejść z fabrycznego ECU na produkt klasy racing, pozostając przy instalacji Plug & Play.
-
Warsztatów i tunerów, którzy pracują z motocyklami KTM / Husqvarna / GasGas 2T MY 2024–2025 i potrzebują stabilnej bazy pod strojenie.
Dane ogólne ECU Taipan K (XE1ECUTK0)
| Parametr |
Wartość |
| Model |
ECU Taipan K |
| Kod producenta |
XE1ECUTK0 |
| Przeznaczenie |
Sterownik silnika plug & play do motocykli 2T KTM SX 125/250, Husqvarna TC 125/250, GasGas MC 125/250 (motocross, roczniki 2024–2025) |
| Architektura |
32-bitowy rdzeń ECU |
| Dokładność sterowania zapłonem |
ok. 1/10° przy 20 000 obr./min (≈ 0,8 μs) |
| Montaż |
Plug & play – na seryjnej wiązce motocykla (bez przeróbek instalacji) |
| Napięcie zasilania |
Instalacja 12 V |
| Pobór prądu |
ok. 150 mA |
| Stopień ochrony |
IP67 – pyło- i wodoszczelność |
| Materiał obudowy |
PA6 + 30% włókna szklanego + osłona EPDM |
| Wymiary |
112 × 100 × 40,8 mm |
| Masa |
ok. 390 g |
Wejścia / wyjścia ECU
| Grupa |
Element |
Specyfikacja / opis |
| Wejścia analogowe |
2 × Analog IN 0–5 V |
Próbkowanie 1000 Hz, możliwość pracy jako „switch to ground” (wejście przełącznika do masy) |
| Wtryskiwacze |
Sterowanie wtryskiem (drugi wtryskiwacz) |
Obsługa drugiego wtryskiwacza (strategia second injector – mapy wyścigowe przygotowane pod konkretne modele 2T) |
| Wyjścia |
1 × Low-side driver |
Obciążalność do 1 A (dodatkowe wyjście sterujące, np. pompa wody, dodatkowy element wykonawczy) |
| Szyna CAN |
CAN CAL |
Szyna CAN do kalibracji ECU (UC Bridge / UC Bridge Tuner) oraz komunikacji z akcesoriami AiM przez przewód CAN + EXT Power Taipan K |
Złącza ECU
| Złącze |
Zastosowanie / opis |
| 64-pinowe złącze męskie |
Główne złącze do seryjnej wiązki motocykla KTM / Husqvarna / GasGas 2T 125/250 (SX / TC / MC 2024–2025) |
| JST 04T-JWPF-VSLE-S |
Złącze kalibracji CAN (CAN CAL) – komunikacja z UC Bridge / UC Bridge Tuner oraz zasilanie 8 V dla wybranych akcesoriów AiM |
| JST 08R-JWPF-VSLE-D |
Wiązka: wejścia analogowe (SPARE ANALOG 1/2), dodatkowe wyjście low-side, zasilanie +12 V OUT, Vref dla czujników |
Pinout złącz JST
JST 04T-JWPF-VSLE-S (CAN CAL – kalibracja)
| Pin |
Sygnał |
| 1 |
GND |
| 2 |
CAN CAL HIGH |
| 3 |
CAN CAL LOW |
| 4 |
8 V IN |
JST 08R-JWPF-VSLE-D (Analog + low-side + zasilanie)
| Pin |
Sygnał |
| 1 |
+12 V OUT |
| 2 |
DNC (nieużywane) |
| 3 |
SPARE LOW SIDE (dodatkowe wyjście low-side) |
| 4 |
GND |
| 5 |
SPARE ANALOG 1 (Analog Input 1) |
| 6 |
SPARE ANALOG 2 (Analog Input 2) |
| 7 |
Vref (napięcie referencyjne dla czujników) |
| 8 |
DNC (nieużywane) |
JST 04R-JWPF-VSLE-S (CAN – strona akcesoriów AiM, np. UC Bridge)
| Pin |
Sygnał |
| 1 |
GND |
| 2 |
CAN HIGH |
| 3 |
CAN LOW |
| 4 |
POWER OUTPUT / +12 V OUT (zasilanie akcesoriów AiM) |
Kompatybilne urządzenia AiM i akcesoria
| Urządzenie / zestaw |
Kod / nazwa |
Opis zastosowania |
| HBS2 – Handle Bar Switch 2 |
XE1HBS200 |
Przełączanie map, korekty paliwa, launch/traction control, quickshift (w motocyklach wyposażonych w odpowiednie strategie) |
| CAN-BT Module |
X08CANBTM00 |
Moduł Bluetooth CAN – podgląd parametrów pracy Taipan K w aplikacji AiM SPARK (iOS / Android) |
| UC Bridge |
XE1UCB000 |
Interfejs USB–CAN (licencja użytkownika) – wgrywanie map, odczyt diagnostyki ECU Taipan K |
| UC Bridge Tuner |
XE1UCBT00 |
Wersja z licencją tunera – pełna edycja map, strategii i konfiguracji ECU |
| CAN + EXT Power Taipan K cable |
V02596160 |
Wiązka CAN + zasilanie do podłączenia CAN-BT, loggerów AiM (Solo 2 DL, ECULog) lub innych akcesoriów do ECU Taipan K |
| Analog Channels Harness |
V02596070 |
Wiązka do złącza 08R – wyprowadzenie masy, SPARE ANALOG 1/2 do czujników ciśnienia, temperatury itp. |
Kompatybilne modele motocykli

Średnia ocena klientów 0/6
Na podstawie 0opinii naszych klientów
Twoja opinia może być pierwsza.