Sterownik silnika AIM ECU Taipan K
2 960,00 
(2 406,50  netto)
Kod producenta:
AIM-XE1ECUTK0
Ilość
Towar chwilowo niedostępny.
Zapytaj o dostępność

Zamówienia realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST. Standardowy koszt transportu przy przedpłacie wynosi 25zł. Przy zakupie powyżej 1000zł brutto i przedpłacie przesyłka GRATIS.

Koszt przesyłki pobraniowej uzależniony jest od kwoty pobrania.

Warunkie te nie dotyczą niektórych produktów: Evo Corse i MoTeC.

Przy zamówieniu bezpiecznych zbiorników ATL wymagana jest przedpłata. Przy zamówieniu produktów z gamy MoTeC wymagana jest przedpłata, a koszty transportu wynoszą 250zł netto (paczka lotniczna z UK). 

Transport felg:

przedpłata: gratis

Podziel się:
Ocena: 0 na 10 (opinii: 0) DODAJ OPINIĘ

ECU Taipan K (XE1ECUTK0) – sterownik Plug & Play do motocykli 2T KTM / Husqvarna / GasGas (MX 125/250 2024–2025)

ECU Taipan K to zaawansowany sterownik silnika Plug & Play zaprojektowany specjalnie do dwusuwowych motocykli off-road. Zastępuje fabryczne ECU w modelach KTM, Husqvarna i GasGas, oferując większą moc, lepszy moment obrotowy i płynniejszą reakcję na gaz, bez kompromisów w kwestii niezawodności. Dzięki nowoczesnemu 32-bitowemu rdzeniowi oraz precyzyjnemu sterowaniu zapłonem i dawką paliwa, Taipan K pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika na torze motocrossowym. 

Sterownik dostarczany jest z wgranym bazowym mapowaniem przygotowanym dla konkretnego modelu motocykla – po montażu motocykl jest od razu gotowy do jazdy, a dalsze strojenie można przeprowadzić przy użyciu oprogramowania AiM (Spark) oraz interfejsów UC Bridge / UC Bridge Tuner.

Zastosowanie – kompatybilne motocykle

ECU Taipan K XE1ECUTK0 jest przeznaczony do motocykli 2T w specyfikacji cross / motocross: 

KTM

  • SX 125 Cross – roczniki 2024–2025

  • SX 250 Cross – rocznik 2024

Husqvarna

  • TC 125 Cross – roczniki 2024–2025

  • TC 250 Cross – rocznik 2024

GasGas

  • MC 125 Cross – roczniki 2024–2025

  • MC 250 Cross – rocznik 2024

(sterownik jest sprzedawany jako konkretny wariant Plug & Play – z wiązką i oprogramowaniem dopasowanym do wybranego modelu i rocznika). 

Najważniejsze korzyści dla użytkownika

  • Więcej mocy i momentu obrotowego
    Optymalizacja zapłonu i dawki paliwa w całym zakresie obrotów poprawia przyspieszenie, ciąg silnika i „ciągnięcie z dołu”, szczególnie od wyjścia z zakrętu. 

  • Bardziej precyzyjne sterowanie silnikiem
    Przy 20 000 obr./min Taipan K steruje zapłonem z dokładnością do 1/10 stopnia wału, co odpowiada ok. 0,8 µs – to poziom precyzji nieosiągalny dla wielu seryjnych ECU. 

  • Plug & Play – bez przeróbek instalacji
    Sterownik ma dedykowane złącza i obudowę dopasowaną do fabrycznego miejsca montażu – montaż polega na przełożeniu wtyczek z oryginalnego ECU.

  • Lepsza kontrola motocykla na torze
    Obsługa strategii takich jak Quick Shift, Launch Control, sterowanie drugą wtryskiwką, sterowanie elektryczną pompą wody oraz możliwość kalibracji przepustnicy i zaworu wydechowego pozwalają dostroić motocykl do stylu jazdy i warunków na torze.

  • Wbudowany IMU – obliczanie pitch/roll
    Zintegrowany czujnik ruchu (IMU) umożliwia przetwarzanie danych pochylenia i przechyłu motocykla, co może być wykorzystywane w zaawansowanych strategiach sterowania oraz analizie telemetrycznej. Gotowość do rozbudowy o dodatkowe czujniki i akcesoria AiM

  • Dodatkowe wejścia analogowe oraz magistrala CAN pozwalają podłączyć sensory ciśnienia, temperatury, logger AiM, liczniki / wyświetlacze i inne urządzenia z ekosystemu AiM. 

Funkcje i możliwości ECU Taipan K

  • 32-bitowy, szybki rdzeń obliczeniowy – płynna praca przy bardzo wysokich obrotach, brak „dziur” w charakterystyce mocy. 

  • Zaawansowane mapowanie zapłonu i paliwa – przygotowane przez AiM mapy bazowe dla każdego modelu motocykla, możliwość późniejszego strojenia.

  • Obsługa drugiego wtryskiwacza – dedykowane wyjście cyfrowe low-side (1 A) umożliwia sterowanie dodatkową wtryskiwką. 

  • 2 wejścia analogowe 0–5 V (1 kHz każde) – do podłączenia zewnętrznych czujników (np. ciśnienie barometryczne, temperatura, ciśnienie w dolocie, itp.) lub wykorzystania jako wejście przełączników do masy. 

  • Magistrala CAN – linia CAN dedykowana do kalibracji / komunikacji z oprogramowaniem i urządzeniami AiM. 

  • Zarządzanie Quick Shift – możliwość współpracy z czujnikiem quickshiftera w celu skrócenia czasów zmiany biegów. Launch Control – lepsza trakcja i powtarzalne starty z bramki (funkcja zależna od konfiguracji i użytego osprzętu). 

  • Kalibracja przepustnicy i zaworu wydechowego – dokładne dostrojenie pracy zaworu i reakcji na gaz. 

  • Sterowanie elektryczną pompą wody (przez dodatkowe wyjście cyfrowe) – kontrola temperatury pracy silnika. 

Dane techniczne ECU Taipan K (XE1ECUTK0)

  • Typ produktu: sterownik silnika Plug & Play do motocykli off-road 2T

  • Zastosowanie: motocross (MX), wybrane modele KTM / Husqvarna / GasGas 125/250 2T (MY 2024–2025) 

  • Rdzeń obliczeniowy: 32-bitowy

  • Wejścia analogowe: 2 × 0–5 V, próbkowanie 1000 Hz każde; możliwość pracy jako wejście przełącznika do masy 

  • Wyjścia cyfrowe:

    • 1 × low-side driver (1 A) – np. druga wtryskiwka, pompa wody

    • dodatkowe wyjście cyfrowe do podłączenia akcesoriów 

  • Szyna komunikacyjna: 1 × CAN bus do kalibracji / komunikacji 

  • Pobór prądu: ok. 150 mA 

  • Złącza:

    • 1 × JST 04T-JWPF-VSLE-S

    • 1 × JST 08R-JWPF-VSLE-D

    • 1 × złącze męskie 64-pin 

  • Obudowa: PA6 + 30% włókna szklanego, gumowa osłona z EPDM 

  • Wymiary: ok. 112 × 100 × 40,8 mm 

  • Waga: ok. 390 g 

  • Klasa szczelności: IP67 – odporność na wodę i kurz, przystosowany do pracy w trudnych warunkach off-road 

Zawartość zestawu

  • ECU AiM Taipan K – model XE1ECUTK0

  • Gumowa osłona / cover ochronny ECU

  • Mapowanie bazowe dopasowane do wybranego motocykla (ładowane fabrycznie) 

Opcjonalne akcesoria (sprzedawane osobno)

Dla pełnego wykorzystania możliwości ECU Taipan K warto rozważyć: 

  • AiM UC Bridge – interfejs do komunikacji ECU z komputerem i oprogramowaniem AiM Spark

  • AiM UC Bridge Tuner – rozszerzona wersja do zaawansowanego strojenia map

  • Quickshifter, dodatkowe czujniki ciśnienia / temperatury

  • Loggery i wyświetlacze AiM (np. MX, Strada itp.)

Dla kogo jest Taipan K?

Taipan K XE1ECUTK0 to idealne rozwiązanie dla:

  • Zawodników motocross szukających przewagi na starcie, lepszej kontroli trakcji i mocniejszego, ale przewidywalnego silnika.

  • Zaawansowanych amatorów, którzy chcą przejść z fabrycznego ECU na produkt klasy racing, pozostając przy instalacji Plug & Play.

  • Warsztatów i tunerów, którzy pracują z motocyklami KTM / Husqvarna / GasGas 2T MY 2024–2025 i potrzebują stabilnej bazy pod strojenie.

Dane ogólne ECU Taipan K (XE1ECUTK0)

Parametr Wartość
Model ECU Taipan K
Kod producenta XE1ECUTK0
Przeznaczenie Sterownik silnika plug & play do motocykli 2T KTM SX 125/250, Husqvarna TC 125/250, GasGas MC 125/250 (motocross, roczniki 2024–2025)
Architektura 32-bitowy rdzeń ECU
Dokładność sterowania zapłonem                                                                                  ok. 1/10° przy 20 000 obr./min (≈ 0,8 μs)
Montaż Plug & play – na seryjnej wiązce motocykla (bez przeróbek instalacji)
Napięcie zasilania Instalacja 12 V
Pobór prądu ok. 150 mA
Stopień ochrony IP67 – pyło- i wodoszczelność
Materiał obudowy PA6 + 30% włókna szklanego + osłona EPDM
Wymiary 112 × 100 × 40,8 mm
Masa ok. 390 g

 

Wejścia / wyjścia ECU

Grupa Element Specyfikacja / opis
Wejścia analogowe                                                                           2 × Analog IN 0–5 V Próbkowanie 1000 Hz, możliwość pracy jako „switch to ground” (wejście przełącznika do masy)
Wtryskiwacze Sterowanie wtryskiem (drugi wtryskiwacz)                                       Obsługa drugiego wtryskiwacza (strategia second injector – mapy wyścigowe przygotowane pod konkretne modele 2T)
Wyjścia 1 × Low-side driver Obciążalność do 1 A (dodatkowe wyjście sterujące, np. pompa wody, dodatkowy element wykonawczy)
Szyna CAN CAN CAL Szyna CAN do kalibracji ECU (UC Bridge / UC Bridge Tuner) oraz komunikacji z akcesoriami AiM przez przewód CAN + EXT Power Taipan K

 

Złącza ECU

Złącze Zastosowanie / opis
64-pinowe złącze męskie                                               Główne złącze do seryjnej wiązki motocykla KTM / Husqvarna / GasGas 2T 125/250 (SX / TC / MC 2024–2025)
JST 04T-JWPF-VSLE-S Złącze kalibracji CAN (CAN CAL) – komunikacja z UC Bridge / UC Bridge Tuner oraz zasilanie 8 V dla wybranych akcesoriów AiM
JST 08R-JWPF-VSLE-D Wiązka: wejścia analogowe (SPARE ANALOG 1/2), dodatkowe wyjście low-side, zasilanie +12 V OUT, Vref dla czujników

Pinout złącz JST

JST 04T-JWPF-VSLE-S (CAN CAL – kalibracja)

Pin Sygnał
1               GND
2 CAN CAL HIGH
3 CAN CAL LOW
4 8 V IN

 

JST 08R-JWPF-VSLE-D (Analog + low-side + zasilanie)

Pin            Sygnał
1 +12 V OUT
2 DNC (nieużywane)
3 SPARE LOW SIDE (dodatkowe wyjście low-side)
4 GND
5 SPARE ANALOG 1 (Analog Input 1)
6 SPARE ANALOG 2 (Analog Input 2)
7 Vref (napięcie referencyjne dla czujników)
8 DNC (nieużywane)

 

JST 04R-JWPF-VSLE-S (CAN – strona akcesoriów AiM, np. UC Bridge)

Pin           Sygnał
1 GND
2 CAN HIGH
3 CAN LOW
4 POWER OUTPUT / +12 V OUT (zasilanie akcesoriów AiM)

 

Kompatybilne urządzenia AiM i akcesoria

Urządzenie / zestaw Kod / nazwa Opis zastosowania
HBS2 – Handle Bar Switch 2                                                                                                                  XE1HBS200 Przełączanie map, korekty paliwa, launch/traction control, quickshift (w motocyklach wyposażonych w odpowiednie strategie)
CAN-BT Module X08CANBTM00                                                                 Moduł Bluetooth CAN – podgląd parametrów pracy Taipan K w aplikacji AiM SPARK (iOS / Android)
UC Bridge XE1UCB000 Interfejs USB–CAN (licencja użytkownika) – wgrywanie map, odczyt diagnostyki ECU Taipan K
UC Bridge Tuner XE1UCBT00 Wersja z licencją tunera – pełna edycja map, strategii i konfiguracji ECU
CAN + EXT Power Taipan K cable V02596160 Wiązka CAN + zasilanie do podłączenia CAN-BT, loggerów AiM (Solo 2 DL, ECULog) lub innych akcesoriów do ECU Taipan K
Analog Channels Harness V02596070 Wiązka do złącza 08R – wyprowadzenie masy, SPARE ANALOG 1/2 do czujników ciśnienia, temperatury itp.

 

Kompatybilne modele motocykli

 

 

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię
Produkty Polecane