Sterownik silnika AIM ECU Taipan Y v2
611,57 £
(497,21 £ netto)
Kod producenta:
AIM-XE1ECUTYV2
Ilość
Towar chwilowo niedostępny.
Zapytaj o dostępność

Zamówienia realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST. Standardowy koszt transportu przy przedpłacie wynosi 25zł. Przy zakupie powyżej 1000zł brutto i przedpłacie przesyłka GRATIS.

Koszt przesyłki pobraniowej uzależniony jest od kwoty pobrania.

Warunkie te nie dotyczą niektórych produktów: Evo Corse i MoTeC.

Przy zamówieniu bezpiecznych zbiorników ATL wymagana jest przedpłata. Przy zamówieniu produktów z gamy MoTeC wymagana jest przedpłata, a koszty transportu wynoszą 250zł netto (paczka lotniczna z UK). 

Transport felg:

przedpłata: gratis

Podziel się:
Ocena: 0 na 10 (opinii: 0) DODAJ OPINIĘ

ECU Taipan Y v2 (XE1ECUTYV2) – sterownik silnika plug&play do Yamaha YZ 250F / YZ 450F

AiM ECU Taipan Y v2 to zaawansowany, wyścigowy sterownik silnika typu plug&play przeznaczony do motocykli Yamaha YZ 250F 2024–2025 oraz YZ 450F 2023–2025. Oferuje dodatkowe wejścia analogowe, obsługę drugiego wtryskiwacza, możliwość podłączenia quickshiftera, modułu CAN-BT oraz współpracę z loggerami AiM (Solo 2 DL, ECU-Log). Idealny do motocrossu, treningu i profesjonalnych zastosowań sportowych.

AiM Taipan Y v2 (XE1ECUTYV2) to kompaktowy sterownik silnika zaprojektowany specjalnie dla motocykli motocrossowych Yamaha YZ 250F / YZ 450F. Dzięki fabrycznemu złączu i mapom przygotowanym pod konkretne modele, ECU montuje się w miejsce seryjnego komputera, bez potrzeby przerabiania wiązki elektrycznej (plug&play).

Taipan Y v2 pozwala na precyzyjne strojenie pracy silnika i pełne wykorzystanie możliwości jednostki napędowej na torze – od ustawień paliwa i zapłonu, przez obsługę drugiego wtryskiwacza, aż po integrację z czujnikami dodatkowymi, quickshifterem oraz systemami rejestracji danych AiM.

Zastosowanie i kompatybilność

Sterownik Taipan Y v2 jest dedykowany do motocykli:

  • Yamaha YZ 250 F (Cross) – roczniki 2024–2025

  • Yamaha YZ 450 F (Cross) – roczniki 2023–2025

Typowe zastosowania:

  • motocross i supercross
  • treningi sportowe i wyścigi amatorskie / profesjonalne
  • testy ustawień silnika, paliwa, map zapłonu
  • jazda torowa z rejestracją danych (data logging)

Kluczowe funkcje i zalety

  • Plug&play w miejsce seryjnego ECU – sterownik zaprojektowany pod konkretną wiązkę i modele Yamaha YZ, co skraca czas montażu i minimalizuje ryzyko błędów elektrycznych.

  • Dodatkowe wejścia analogowe 

    • 2 wejścia 0–5 V (próbkowanie 1000 Hz każde), mogące pracować również jako wejścia typu „switch to ground” – idealne do podłączenia dodatkowych czujników (np. ciśnienie, położenie zawieszenia) lub przycisków. 

  • Obsługa drugiego wtryskiwacza 

    • dedykowany driver dla wtryskiwaczy wysokoomowych (12 Ω), umożliwiający konfiguracje z dodatkowym wtryskiem paliwa (np. wyczynowe modyfikacje silnika). 

  • Dodatkowy driver niski (low side) 

    • wyjście 1 A do sterowania dodatkowymi elementami (np. zawory, przekaźniki) w konfiguracjach wyścigowych. 

  • Szyna CAN 

    • 1 szyna CAN do kalibracji i komunikacji z urządzeniami AiM (UC Bridge, loggery, moduły komunikacyjne). 

  • Odporność środowiskowa 

    • obudowa z tworzywa PA6 + 30% włókna szklanego,

    • wodoszczelność IP67,

    • kompaktowe wymiary 64,5 × 59 × 29,5 mm,

    • masa ok. 150 g – sterownik przystosowany do ciężkich warunków off-road.

    Współpraca z akcesoriami AiM

    Taipan Y v2 został przygotowany do pracy z pełnym asortymentem AiM:

    • HBS2 – Handle Bar Switch 2 (XE1HBS200)
      Kompaktowy, wodoodporny przełącznik na kierownicę (IP67), który umożliwia m.in.:

      • wybór do 5 map zapłonu/paliwa,

      • zmianę poziomu launch control i traction control,

      • korekty paliwa (niski / średni / wysoki zakres obrotów),

      • obsługę quickshiftera w motocyklach wyposażonych fabrycznie w elektroniczny shifter. 

    • CAN-BT Module (X08CANBTM00)
      Moduł CAN + Bluetooth umożliwiający bezprzewodowy podgląd kluczowych parametrów silnika za pomocą aplikacji SPARK na smartfonie (iOS / Android) – idealne narzędzie do szybkiej diagnostyki i podstawowej analizy pracy silnika w boksie. 

    • UC Bridge / UC Bridge Tuner (XE1UCB000 / XE1UCBT00)
      Interfejs USB–CAN do kalibracji ECU z poziomu komputera PC, w tym zaawansowanych ustawień map, strategii zapłonu i paliwa, diagnostyki itp. 

    • Przewód CAN + EXT Power Taipan Y v2 (V02596140)
      Dedykowany przewód zasilająco-komunikacyjny do ECU Taipan Y v2, wymagany przy integracji z CAN-BT i innymi urządzeniami AiM.

    Dane techniczne 

    • Model: AiM ECU Taipan Y v2

    • Kod producenta: XE1ECUTYV2

    • Przeznaczenie: motocross, Yamaha YZ 250F / YZ 450F (plug&play)

    • Dodatkowe wejścia: 2 × 0–5 V analog (1000 Hz)

    • Dodatkowe wyjścia: driver second injector (12 Ω), 1 × low side (1 A)

    • Komunikacja: 1 × CAN Bus

    • Złącza:

      • 1 × JST 04T-JWPF-VSLE-S,

      • 1 × JST 08R-JWPF-VSLE-D,

      • 1 × 39-pinowe złącze ECU. 

    • Zasilanie: pobór prądu ok. 150 mA

    • Obudowa: PA6 + 30% włókna szklanego

    • Wodoszczelność: IP67

    • Wymiary: 64,5 × 59 × 29,5 mm

    • Masa: ok. 150 g

Dane ogólne ECU Taipan Y v2 (XE1ECUTYV2)

Parametr Wartość
Model ECU Taipan Y v2
Kod producenta XE1ECUTYV2
Przeznaczenie Sterownik silnika plug & play do motocykli Yamaha YZ250F 2024–2025 / YZ450F 2023–2025 (motocross)
Architektura 32-bitowy rdzeń ECU
Dokładność sterowania zapłonem                                                                                  ok. 1/10° przy 20 000 obr./min (≈ 0,8 μs)
Montaż Plug & play – na seryjnej wiązce motocykla Yamaha YZ250F / YZ450F
Napięcie zasilania Instalacja 12 V
Pobór prądu ok. 150 mA
Stopień ochrony IP67 – pyło- i wodoszczelność
Materiał obudowy PA6 + 30% włókna szklanego
Wymiary 64,5 × 59 × 29,5 mm
Masa ok. 150 g

 

Wejścia / wyjścia ECU

Grupa Element Specyfikacja / opis
Wejścia analogowe                                                                           2 × Analog IN 0–5 V Próbkowanie 1000 Hz, możliwość pracy jako „switch to ground”
Wtryskiwacze Driver drugiego wtryskiwacza                                                Obsługa wtryskiwaczy wysokiej impedancji, ok. 12 Ω (second injector)
Wyjścia 1 × Low-side driver Obciążalność do 1 A (dodatkowe wyjście sterujące)
Szyny CAN CAN CAL Szyna CAN do kalibracji ECU (np. UC Bridge / UC Bridge Tuner)
Szyny CAN CAN EXP Ta sama szyna CAN wykorzystywana do akcesoriów AiM (HBS2, loggery, wyświetlacze, LCU-One, CAN-BT) przez przewód CAN + EXT Power Taipan Y v2

 

Złącza ECU

Złącze Zastosowanie / opis
39-pinowe złącze męskie           Główne złącze do seryjnej wiązki motocykla Yamaha YZ250F / YZ450F
JST 04T-JWPF-VSLE-S Złącze kalibracji CAN (CAN CAL)
JST 08R-JWPF-VSLE-D Wiązka: wejścia analogowe + drugi wtryskiwacz
JST 04R-JWPF-VSLE-S Złącze rozszerzeń CAN (CAN EXP – akcesoria AiM)

Pinout złącz JST

JST 04T-JWPF-VSLE-S (CAN CAL – kalibracja)

Pin Sygnał
1               GND
2 CAN CAL HIGH
3 CAN CAL LOW
4 8 V IN

 

JST 08R-JWPF-VSLE-D (Analog + drugi wtrysk)

Pin            Sygnał
1 12 V – drugi wtryskiwacz
2 LOW SIDE – drugi wtryskiwacz (SECOND INJ CMD)
3 LOW SIDE (dodatkowe wyjście)
4 GND
5 Analog Input 1 (SPARE ANALOG 1)
6 Analog Input 2 (SPARE ANALOG 2)
7 Vref
8 DNC (nieużywane)

 

JST 04R-JWPF-VSLE-S (CAN EXP – rozszerzenia)

Pin           Sygnał
1 GND
2 CAN EXP HIGH
3 CAN EXP LOW
4 12 V OUT (zasilanie przełączane przez ECU)

 

Kompatybilne urządzenia AiM i akcesoria

Urządzenie / zestaw Kod / nazwa Opis zastosowania
HBS2 – Handle Bar Switch 2                                                                   XE1HBS200 Przełączanie map, korekty paliwa, launch/traction control, QS (tam gdzie dostępny)
CAN-BT Module X08CANBTM00                                                                 Moduł Bluetooth CAN – podgląd parametrów w aplikacji AiM SPARK
UC Bridge

 

Kompatybilne modele motocykli

 

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię
Produkty Polecane