ECU Taipan Y v2 (XE1ECUTYV2) – sterownik silnika plug&play do Yamaha YZ 250F / YZ 450F
AiM ECU Taipan Y v2 to zaawansowany, wyścigowy sterownik silnika typu plug&play przeznaczony do motocykli Yamaha YZ 250F 2024–2025 oraz YZ 450F 2023–2025. Oferuje dodatkowe wejścia analogowe, obsługę drugiego wtryskiwacza, możliwość podłączenia quickshiftera, modułu CAN-BT oraz współpracę z loggerami AiM (Solo 2 DL, ECU-Log). Idealny do motocrossu, treningu i profesjonalnych zastosowań sportowych.
AiM Taipan Y v2 (XE1ECUTYV2) to kompaktowy sterownik silnika zaprojektowany specjalnie dla motocykli motocrossowych Yamaha YZ 250F / YZ 450F. Dzięki fabrycznemu złączu i mapom przygotowanym pod konkretne modele, ECU montuje się w miejsce seryjnego komputera, bez potrzeby przerabiania wiązki elektrycznej (plug&play).
Taipan Y v2 pozwala na precyzyjne strojenie pracy silnika i pełne wykorzystanie możliwości jednostki napędowej na torze – od ustawień paliwa i zapłonu, przez obsługę drugiego wtryskiwacza, aż po integrację z czujnikami dodatkowymi, quickshifterem oraz systemami rejestracji danych AiM.
Zastosowanie i kompatybilność
Sterownik Taipan Y v2 jest dedykowany do motocykli:
Typowe zastosowania:
- motocross i supercross
- treningi sportowe i wyścigi amatorskie / profesjonalne
- testy ustawień silnika, paliwa, map zapłonu
- jazda torowa z rejestracją danych (data logging)
Kluczowe funkcje i zalety
-
Plug&play w miejsce seryjnego ECU – sterownik zaprojektowany pod konkretną wiązkę i modele Yamaha YZ, co skraca czas montażu i minimalizuje ryzyko błędów elektrycznych.
-
Dodatkowe wejścia analogowe
-
2 wejścia 0–5 V (próbkowanie 1000 Hz każde), mogące pracować również jako wejścia typu „switch to ground” – idealne do podłączenia dodatkowych czujników (np. ciśnienie, położenie zawieszenia) lub przycisków.
-
Obsługa drugiego wtryskiwacza
-
Dodatkowy driver niski (low side)
-
Szyna CAN
-
Odporność środowiskowa
-
obudowa z tworzywa PA6 + 30% włókna szklanego,
-
wodoszczelność IP67,
-
kompaktowe wymiary 64,5 × 59 × 29,5 mm,
-
masa ok. 150 g – sterownik przystosowany do ciężkich warunków off-road.
Współpraca z akcesoriami AiM
Taipan Y v2 został przygotowany do pracy z pełnym asortymentem AiM:
-
HBS2 – Handle Bar Switch 2 (XE1HBS200)
Kompaktowy, wodoodporny przełącznik na kierownicę (IP67), który umożliwia m.in.:
-
wybór do 5 map zapłonu/paliwa,
-
zmianę poziomu launch control i traction control,
-
korekty paliwa (niski / średni / wysoki zakres obrotów),
-
obsługę quickshiftera w motocyklach wyposażonych fabrycznie w elektroniczny shifter.
-
CAN-BT Module (X08CANBTM00)
Moduł CAN + Bluetooth umożliwiający bezprzewodowy podgląd kluczowych parametrów silnika za pomocą aplikacji SPARK na smartfonie (iOS / Android) – idealne narzędzie do szybkiej diagnostyki i podstawowej analizy pracy silnika w boksie.
-
UC Bridge / UC Bridge Tuner (XE1UCB000 / XE1UCBT00)
Interfejs USB–CAN do kalibracji ECU z poziomu komputera PC, w tym zaawansowanych ustawień map, strategii zapłonu i paliwa, diagnostyki itp.
-
Przewód CAN + EXT Power Taipan Y v2 (V02596140)
Dedykowany przewód zasilająco-komunikacyjny do ECU Taipan Y v2, wymagany przy integracji z CAN-BT i innymi urządzeniami AiM.
Dane techniczne
-
Model: AiM ECU Taipan Y v2
-
Kod producenta: XE1ECUTYV2
-
Przeznaczenie: motocross, Yamaha YZ 250F / YZ 450F (plug&play)
-
Dodatkowe wejścia: 2 × 0–5 V analog (1000 Hz)
-
Dodatkowe wyjścia: driver second injector (12 Ω), 1 × low side (1 A)
-
Komunikacja: 1 × CAN Bus
-
Złącza:
-
Zasilanie: pobór prądu ok. 150 mA
-
Obudowa: PA6 + 30% włókna szklanego
-
Wodoszczelność: IP67
-
Wymiary: 64,5 × 59 × 29,5 mm
-
Masa: ok. 150 g
Dane ogólne ECU Taipan Y v2 (XE1ECUTYV2)
| Parametr |
Wartość |
| Model |
ECU Taipan Y v2 |
| Kod producenta |
XE1ECUTYV2 |
| Przeznaczenie |
Sterownik silnika plug & play do motocykli Yamaha YZ250F 2024–2025 / YZ450F 2023–2025 (motocross) |
| Architektura |
32-bitowy rdzeń ECU |
| Dokładność sterowania zapłonem |
ok. 1/10° przy 20 000 obr./min (≈ 0,8 μs) |
| Montaż |
Plug & play – na seryjnej wiązce motocykla Yamaha YZ250F / YZ450F |
| Napięcie zasilania |
Instalacja 12 V |
| Pobór prądu |
ok. 150 mA |
| Stopień ochrony |
IP67 – pyło- i wodoszczelność |
| Materiał obudowy |
PA6 + 30% włókna szklanego |
| Wymiary |
64,5 × 59 × 29,5 mm |
| Masa |
ok. 150 g |
Wejścia / wyjścia ECU
| Grupa |
Element |
Specyfikacja / opis |
| Wejścia analogowe |
2 × Analog IN 0–5 V |
Próbkowanie 1000 Hz, możliwość pracy jako „switch to ground” |
| Wtryskiwacze |
Driver drugiego wtryskiwacza |
Obsługa wtryskiwaczy wysokiej impedancji, ok. 12 Ω (second injector) |
| Wyjścia |
1 × Low-side driver |
Obciążalność do 1 A (dodatkowe wyjście sterujące) |
| Szyny CAN |
CAN CAL |
Szyna CAN do kalibracji ECU (np. UC Bridge / UC Bridge Tuner) |
| Szyny CAN |
CAN EXP |
Ta sama szyna CAN wykorzystywana do akcesoriów AiM (HBS2, loggery, wyświetlacze, LCU-One, CAN-BT) przez przewód CAN + EXT Power Taipan Y v2 |
Złącza ECU
| Złącze |
Zastosowanie / opis |
| 39-pinowe złącze męskie |
Główne złącze do seryjnej wiązki motocykla Yamaha YZ250F / YZ450F |
| JST 04T-JWPF-VSLE-S |
Złącze kalibracji CAN (CAN CAL) |
| JST 08R-JWPF-VSLE-D |
Wiązka: wejścia analogowe + drugi wtryskiwacz |
| JST 04R-JWPF-VSLE-S |
Złącze rozszerzeń CAN (CAN EXP – akcesoria AiM) |
Pinout złącz JST
JST 04T-JWPF-VSLE-S (CAN CAL – kalibracja)
| Pin |
Sygnał |
| 1 |
GND |
| 2 |
CAN CAL HIGH |
| 3 |
CAN CAL LOW |
| 4 |
8 V IN |
JST 08R-JWPF-VSLE-D (Analog + drugi wtrysk)
| Pin |
Sygnał |
| 1 |
12 V – drugi wtryskiwacz |
| 2 |
LOW SIDE – drugi wtryskiwacz (SECOND INJ CMD) |
| 3 |
LOW SIDE (dodatkowe wyjście) |
| 4 |
GND |
| 5 |
Analog Input 1 (SPARE ANALOG 1) |
| 6 |
Analog Input 2 (SPARE ANALOG 2) |
| 7 |
Vref |
| 8 |
DNC (nieużywane) |
JST 04R-JWPF-VSLE-S (CAN EXP – rozszerzenia)
| Pin |
Sygnał |
| 1 |
GND |
| 2 |
CAN EXP HIGH |
| 3 |
CAN EXP LOW |
| 4 |
12 V OUT (zasilanie przełączane przez ECU) |
Kompatybilne urządzenia AiM i akcesoria
| Urządzenie / zestaw |
Kod / nazwa |
Opis zastosowania |
| HBS2 – Handle Bar Switch 2 |
XE1HBS200 |
Przełączanie map, korekty paliwa, launch/traction control, QS (tam gdzie dostępny) |
| CAN-BT Module |
X08CANBTM00 |
Moduł Bluetooth CAN – podgląd parametrów w aplikacji AiM SPARK |
| UC Bridge |
Kompatybilne modele motocykli

Średnia ocena klientów 0/6
Na podstawie 0opinii naszych klientów
Twoja opinia może być pierwsza.