Sterownik silnika AIM ECU Taipan 1.5
2 960,00 
(2 406,50  netto)
Kod producenta:
AIM-XE1ECUCB5
Ilość
Towar chwilowo niedostępny.
Zapytaj o dostępność

Zamówienia realizujemy za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST. Standardowy koszt transportu przy przedpłacie wynosi 25zł. Przy zakupie powyżej 1000zł brutto i przedpłacie przesyłka GRATIS.

Koszt przesyłki pobraniowej uzależniony jest od kwoty pobrania.

Warunkie te nie dotyczą niektórych produktów: Evo Corse i MoTeC.

Przy zamówieniu bezpiecznych zbiorników ATL wymagana jest przedpłata. Przy zamówieniu produktów z gamy MoTeC wymagana jest przedpłata, a koszty transportu wynoszą 250zł netto (paczka lotniczna z UK). 

Transport felg:

przedpłata: gratis

Podziel się:
Ocena: 0 na 10 (opinii: 0) DODAJ OPINIĘ

ECU AiM Taipan 1.5 (XE1ECUCB5) – plug & play sterownik silnika do motocrossu i enduro

ECU Taipan 1.5 to zaawansowany, programowalny sterownik silnika typu plug & play zaprojektowany specjalnie do motocykli motocross, enduro i supermoto. Zastępuje seryjną jednostkę ECU, oferując precyzyjne sterowanie zapłonem i wtryskiem, możliwość pracy na wielu mapach oraz pełną integrację z systemami AiM (dataloggery, wyświetlacze, moduły CAN). 

Model XE1ECUCB5 jest bazową wersją ECU Taipan 1.5 (bez akcesoriów), dedykowaną m.in. do popularnych modeli takich jak Honda CRF 250R/450R, KTM SX-F/EXC-F, Husqvarna FC/FE, GasGas MC/EC, Kawasaki KX 250/450 oraz Ducati Desmo450 MX – w zależności od rocznika motocykla.

Najważniejsze cechy 

  • Sterownik silnika ECU Taipan 1.5 – programowalny, do motocrossu, enduro, supermoto

  • Plug & play – montaż na seryjnej wiązce motocykla, bez przeróbek instalacji

  • Dedykowany do wielu modeli: Honda CRF, KTM SX-F / EXC-F, Husqvarna FC / FE, GasGas MC / EC, Kawasaki KX, Ducati Desmo450 MX (w zależności od wersji i rocznika) 

  • Możliwość tworzenia i ładowania wielu map silnika (mapy na różne warunki: mokro/sucho, piasek, hard enduro itp.)

  • Obsługa drugiego wtryskiwacza – driver dla wtrysków o wysokiej impedancji (12 Ω) 

  • Dodatkowe wejścia analogowe 0–5 V do podłączenia czujników (np. ciśnienie, temperatura, pozycja manetki) 

  • Dwa CAN bus – osobny do kalibracji/komputera oraz osobny do akcesoriów (HBS2, Solo 2 DL, LCU-One, datalogger) 

  • Współpraca z akcesoriami AiM: HBS2 (Handle Bar Switch 2), UC Bridge / UC Bridge Tuner, moduły CAN, quickshifter (przez odpowiedni osprzęt) 

  • Sportowe zastosowanie – ECU do tuningu motocykli wyczynowych, jazdy torowej, zawodów MX/Enduro

  • Kompaktowa, w pełni wodoszczelna obudowa IP67, przystosowana do pracy w trudnych warunkach off-roa

Dane techniczne ECU Taipan 1.5 (XE1ECUCB5)

  • Typ: Plug & play ECU Taipan 1.5

  • Numer katalogowy AiM: XE1ECUCB5 

  • Wejścia analogowe:

    • 2 × wejście analogowe 0–5 V, próbkowanie 1000 Hz każde

    • możliwość pracy jako wejścia typu „switch to ground” (przełącznik do masy) 

  • Sterowanie wtryskiem:

    • sterownik drugiego wtryskiwacza (high impedance, 12 Ω) 

  • Wyjścia sterujące:

    • 1 × low side driver (do 1 A) 

  • Komunikacja:

    • 2 × magistrala CAN (1 do kalibracji/PC, 1 do rozszerzeń – HBS2, datalogger, itp.) 

  • Złącza pomocnicze:

    • 3 × wodoodporne złącza JST JWPF 

  • Zasilanie i pobór prądu:

    • pobór ok. 150 mA                                                                               

  • Obudowa:

materiał: PA6 + 30% włókna szklanego

stopień ochrony: IP67 (pełna pyło- i wodoszczelność) 

  • Wymiary ECU:

    • 89,4 × 75,4 × 29,3 mm 

  • Masa:

    • ok. 260 g 

  • Typy złączy:

    • 1 × JST 04T-JWPF-VSLE-S

    • 1 × JST 08R-JWPF-VSLE-D

    • 1 × JST 04R-JWPF-VSLE-S

    • 1 × 33-pinowe złącze męskie do wiązki motocykla 


Zastosowanie

ECU Taipan 1.5 XE1ECUCB5 jest idealne dla:

  • zawodników MX, enduro i supermoto szukających bardziej elastycznej i wydajnej mapy silnika niż seryjna

  • warsztatów i tunerów, którzy chcą w prosty sposób podnieść osiągi motocykla, zachowując plug & play montaż

  • użytkowników korzystających już z systemów AiM (Solo 2 DL, LCU-One, dataloggery), którzy chcą mieć pełny pakiet: ECU + logowanie danych + analiza

Dane ogólne ECU Taipan 1.5 (XE1ECUCB5)

Parametr Wartość
Model ECU Taipan 1.5
Kod producenta XE1ECUCB5
Przeznaczenie Sterownik silnika plug & play do MX / Enduro / Supermoto
Architektura 32-bitowy rdzeń ECU
Dokładność sterowania zapłonem       ok. 1/10° przy 20 000 obr./min (≈ 0,8 μs)
Montaż Plug & play – na seryjnej wiązce motocykla
Napięcie zasilania Instalacja 12 V
Pobór prądu ok. 150 mA
Stopień ochrony IP67 – pyło- i wodoszczelność
Materiał obudowy PA6 + 30% włókna szklanego
Wymiary 89,4 × 75,4 × 29,3 mm
Masa ok. 260 g

 

Wejścia / wyjścia ECU

Grupa Element Specyfikacja / opis
Wejścia analogowe                               2 × Analog IN 0–5 V Próbkowanie 1000 Hz, możliwość pracy jako „switch to ground”
Wtryskiwacze Driver drugiego wtryskiwacza       Wtryskiwacze wysokiej impedancji, ok. 12 Ω
Wyjścia 1 × Low-side driver Obciążalność do 1 A
Magistrale CAN CAN CAL CAN do kalibracji, połączenia z UC Bridge / PC
Magistrale CAN CAN EXP CAN do rozszerzeń (HBS2, loggery, wyświetlacze, LCU-One itp.)

 

Złącza ECU

Złącze Zastosowanie / opis
33-pinowe złącze męskie           Główne złącze do seryjnej wiązki motocykla
JST 04T-JWPF-VSLE-S Złącze kalibracji CAN (CAN CAL)
JST 08R-JWPF-VSLE-D Wiązka: wejścia analogowe + drugi wtryskiwacz
JST 04R-JWPF-VSLE-S Złącze rozszerzeń CAN (CAN EXP)

 

Pinout złącz JST

 

JST 04T-JWPF-VSLE-S (CAN CAL – kalibracja)

Pin         Sygnał
1 GND
2 CAN CAL HIGH
3 CAN CAL LOW
4 12 V IN

 

JST 08R-JWPF-VSLE-D (Analog + drugi wtrysk)

Pin          Sygnał
1 12 V – drugi wtryskiwacz
2 LOW SIDE – drugi wtryskiwacz
3 LOW SIDE (dodatkowe wyjście)
4 GND
5 Analog Input 1
6 Analog Input 2
7 DNC (nieużywane)
8 DNC (nieużywane)

 

 JST 04R-JWPF-VSLE-S (CAN EXP – rozszerzenia)

Pin         Sygnał
1 GND
2 CAN EXP HIGH
3 CAN EXP LOW
4 12 V OUT (zasilanie przełączane przez ECU)

 

Kompatybilne urządzenia AiM i akcesoria

Urządzenie / zestaw Kod / nazwa Opis zastosowania
HBS2 – Handle Bar Switch  2                                       XE1HBS200 Przełączanie map, korekty paliwa, launch/traction control, QS (tam gdzie dostępny)
CAN-BT Module X08CANBTM00 Moduł Bluetooth CAN – podgląd parametrów w aplikacji AiM SPARK
UC Bridge XE1UCB000 Interfejs USB–CAN do komunikacji ECU ↔ PC
UC Bridge Tuner XE1UCBT00 UC Bridge z licencją tunera (pełna edycja map)
Zestaw Taipan + HBS2 XE1ECUHBS205 ECU Taipan 1.5 + przełącznik HBS2
Zestaw Taipan + HBS2 + UC Bridge XE1ECUHBS2UCB05         ECU Taipan 1.5 + HBS2 + UC Bridge
Solo 2 DL – (loggery AiM) Lap-timer / logger, komunikacja po CAN (przez CAN EXP)
LCU-One CAN Szerokopasmowa sonda lambda CAN
Loggery / wyświetlacze AiM po CAN                                                 np. seria MX Odczyt danych ECU, logowanie, wyświetlanie parametrów
Quickshifter Współpraca przez dedykowaną wiązkę / wyjście low-side
Wiązka analog + drugi wtrysk         V02596060 Analog channels and second injection harness
Wiązka analog                                 V02596070 Analog channels harness
Wiązka drugiego wtrysku                         V02596080 Second injection harness
Przedłużacz UC Bridge 2 m           V02596020 UC Bridge extension cable 2 m
Przedłużacz UC Bridge 4 m           V02596030 UC Bridge extension cable 4 m
Przedłużacz Solo 2 DL 50 cm                V02589120 Solo 2 DL extension cable 50 cm

 

Kompatybilne modele motocykli

*Lata podane orientacyjnie – dokładny dobór zawsze warto sprawdzić po VIN lub potwierdzić u producenta.

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię
Produkty Polecane